Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od przejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przekładają się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To znany wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w obecnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo czynionych z wykorzystaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc wypadkach nie monetyzuje. Jednocześnie w rejonach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w rozwoju miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w tym jedynym czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią konieczność stania w domu przez dużo kobiet przekłada się na bliższe przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń dokonujących się w grupie pozawirtualnej, obecnie grane są przez nauczycieli, sektor gry i instytucje religijne. Obecnie z pomocy tego sposobie korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotny pomysł na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że moment nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka spełnia swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego