Chcąc skutecznie prowadzić sprzedaż na Amazon, warto dokładnie zapoznać się z zasadami, według których operuje ten serwis, wliczając w to dostępne opcje wysyłki. To oczywiste, że szybka i sprawna dostawa stanowi w oczach klientów duży atut, dlatego zdolność do zaoferowania przesyłek w formie priorytetowej może okazać się bardzo przydatna w budowaniu swojej bazy stałych odbiorców.
Spis Treści
Amazon paczkomaty – co warto wiedzieć o dostawie priorytetowej?
Pilne przesyłki w Amazonie mogą korzystać z dostawy priorytetowej, która obejmuje większość adresów na terenie Polski (z wyjątkiem skrzynek pocztowych), a także konkretne punkty odbioru oraz Amazon paczkomaty. Zamówienie dociera z reguły w następnym dniu roboczym, przewidzianym gwarantowanym terminem dostawy. Dostawy odbywają się od poniedziałku do soboty, w niedzielę natomiast realizowane są jedynie dla określonych kodów pocztowych. Zdecydować można się na usługi:
- Poczty Polskiej,
- InPost,
- DHL PL.
Aby określić, czy dany przedmiot może być wysłany poprzez dostawę priorytetową, należy odwiedzić przypisaną mu stronę z podsumowaniem zamówienia i sprawdzić, czy opcja „Dostawa priorytetowa” jest dostępna.
Dostawa priorytetowa w Amazon a warunki gwarancji
Decydując się na Amazon paczkomaty lub inne formy dostawy priorytetowej, warto pamiętać o gwarancji, jaka obejmuje zamówione przedmioty. Jeśli zamówienie nie dotrze do określonego w formularzu terminu, Amazon zwraca koszty dostawy.
Aby sprawdzić, czy konkretna dostawa objęta jest wspomnianą gwarancją, należy otworzyć formularz zamówienia i przejść do ostatniej strony – tam informacja ta powinna być oznaczona kolorem zielonym.
Należy podkreślić, że gwarancja nie dotyczy przesyłki, gdy:
- podczas zamawiania opcja dostawy priorytetowej nie jest dostępna,
- pierwsza próba doręczenia nie została zrealizowana (w przypadkach, gdy przewoźnik wymaga podpisania odbioru przesyłki),
- data doręczenia przypada na dni ustawowo wolne od pracy (regionalne lub narodowe).
Co więcej, roszczenia o odszkodowanie w związku z nieterminową dostawą nie wykraczają poza kwotę obejmującą zwrot kosztów. Szczegółowe warunki oraz niezbędne informacje dostępne są na stronie Amazon – warto dokładnie się z nimi zaznajomić.
Jak ułatwić sobie sprzedaż w serwisie Amazon?
Wejście na rynek i utrzymanie dobrej sprzedaży w serwisie Amazon nie należy do prostych zadań, a wysokie standardy tego portalu sprawiają, że prowadząc na nim sklep, trzeba dobrze orientować się w zasadach i potrafić do nich dostosować. Amazon paczkomaty są zaledwie jednym przykładem optymalizacji sprzedaży względem zadowolenia klientów. Chcąc działać w branży e-commerce jeszcze skuteczniej, warto postawić na system Apilo (daw.ErpBox) oraz dostępne w nim narzędzia. Integracja Amazon w ramach Apilo (daw.ErpBox) pozwoli na automatyczne wystawianie faktur, automatyczne przypisywanie kurierów z Amazon do metod wysyłki w Apilo (daw.ErpBox), informacje o rozliczonych zamówieniach i wiele więcej! Możliwości tego połączenia można sprawdzić za darmo, korzystając z trzytygodniowego okresu próbnego Apilo (daw.ErpBox).